June 28, 2009

sucikan cinta-cinta kita kerna ALLAH semata


Pesanan untuk saudara-saudaraku;
yang aku kasehi kerna ALLAH dan aku ingati kerna ALLAH.

Seputar tentang cinta, bercintalah… kerna kita hidup memang kerna cinta…
kerna cintanya ALLAH pada kita dan kerna kita mencintai ALLAH, Tuhan kita.

Cintailah ciptaan-NYA, kerna ia memang diciptakan Tuhan untuk kita cintai, tapi….

…..bercintalah eklas kerna ALLAH semata. Jangan terlalu sayang, jangan terlalu ingat, jangan terlalu mengharap. Bercintalah kerana ALLAH semata2. Percayalah….. kalaulah memang ditentukan ALLAH, kita pasti bersama dengan yang kita cintai walaupun tidak selamanya di dunia. Kerna kita akan dipisahkan jua tika dipanggil untuk mempersembahkan diri pada-NYA.

…..jangan harap dia jadi milik kita, atau kita jadi miliknya, sebab kita tidak bisa memiliki dan diri kita pula hanya milik-NYA.

…..adapun ini sekadar pesanan buat ingatan kita, sekadar tidak mahu satu saat nanti kita akan terjerumus pada hasutan syaitan, kerna cinta yang tidak bersamanya kecintaan kita pada ALLAH pasti akan buat mata dan hati kita buta pada cinta. Kita akan sanggup berbuat apa saja untuk menuruti kehendak yang kita cintai dan tega berbuat apa sahaja untuk membahgiakan yang kita cintai walaupun ia tidak dalam redo -NYA.

…..dan pesanan ini agar andai kita ditaqdirkan-NYA bukan untuk bersama, kita tidak akan jadi lebih gila hingga mungkin terlepas kata lalu mempersoalkan urusan-NYA.


Aku memang belum merasai cinta yang kalian rasai, namun ketahuilah, aku tetap juga seorang manusia yang punya rasa cinta. Namun andai memang sedahsyat ini penangan cinta, aku bersyukur kerna belum melaluinya dan rela untuk tidak merasainya. Kerna aku takut tidak mampu dan aku takut cinta itu akan melebihi cintaku pada-NYA, yang masih kucari2…dan kudamba…..

-rkukaudya
-

(gambar diambil dari sini)

No comments: