July 4, 2009

Diciptakan untuk kita rasa kantuk, tanda CINTA ALLAH

Bagaimana ALLAH S.W.T mencintai hamba-hambaNYA.

DICIPTAKAN UNTUK KITA RASA KANTUK

ALLAH yang Maha Menyayangi kita, hamba2-NYA. ALLAH yang Maha 3Adil lagi Maha Pencinta

ALLAH yang Maha sangat memahami kondisi diri manusia, diri kita, hamba2-NYA yang selalu lemah dan membutuhkan-NYA.

Disaat kita berasa sangat penat, setelah menjalani urusan2 seharian, disaat kita merasa sangat penat, setelah berhempas pulas mengharung segala ujian yang DIA hadapkan dan bentangkan, disaat kita merasa sudah penat dan tidak berdaya, apa yang telah ALLAH, ciptakan bagi kita , sebagai tanda perihatin dan kaseh-NYA?

Apa saudara-saudaraku? Apa yang telah DIA yang Maha Kaseh itu sediakan untuk kita?

Ya…benar saudara-saudaraku (yang moga kalian slalu dalam rohmat-NYA)…DIA, ALLAH menjadikan rasa ngantuk. Setelah kepenatan, kalian saudara2ku dihadiahkan ALLAH rasa kantuk lantas tertidur pulas. Lupa seketika segala sibuknya dunia, terbebas seketika rasa sedih dan duka di jiwa. Hingga setelah kalian terjaga, kepenatan dan kedukaan kalian terhapus. Kalian menjadi lebih bertenaga dan berdaya. Mungkin juga menjadi manusia yang seperti dilahirkan semula, memulakan tiap langkah dengan semangat yang baru.

“ (Ingatlah) ketika ALLAH menjadikan kamu mengantuk sebagai suatu penenteraman daripada-NYA…” QS;al-Anfal : 11

Maha Suci ALLAH… demikianlah Maha Pengasehnya ALLAH Subhaanahu wa ta3aala kepada hamba-hambaNYA, kepada kita saudara2ku. (lalu, tidak bolehkah kita selalu menjadi hamba-NYA yang bersyukur?…)

Ya Tuhan kami, tetapkanlah kami selalu menjadi hamba2-MU yang selalu berharap hanya pada-MU dan selau bersyukur atas setiap kurniaan-MU pada kami, samada baik maupun buruk (pada sangkaan kami)… ameeen…

-rkukaudya-
12jan09



(gambar diambil dari sini)

No comments: